[4 / 1 / ?]
Quoted By: >>16404179
Help, ik heb rechtsadvies nodig. In het kort:
>goede vriend van de familie was het huis uitgetrapt, scheiding in het vooruitzicht
>mijn vader hing de goedzak uit en haalde hem in huis omdat hij er altijd voor ons was toen mijn moeder op sterven lag
>nooit geld betaald, want dat had hij niet
>fast forward 2 of 3 jaar naar februari 2014
>vriend (laten we hem Freek noemen) woont nog steeds bij ons
>Freek betaalt nog steeds helemaal niets
>ben inmiddels dikke maatjes met Freek
>Freek heeft geld nodig voor UWV
>zeg "Prima pik, ik heb nu toch een goedbetaalde baan" en maak vervolgens €1000,- naar hem over
>krijg onmiddelijk bedenkingen, maarja ik vertrouw hem
>fast forward naar november 2013
>Freek krijgt een liefje
>leukvoorje.jpg
>opeens is Freek daar heel veel
>opeens is Freek nooit meer thuis
>opeens appt Freek nooit meer naar mij of de familie
>opeens zijn al zijn belangrijke spullen weg, hoor later van zuslief dat hij die op is komen halen
>al zijn andere troep staat er nog
>pa over de rooie, beetje stank voor dank gevoel (aantal jaren gratis onderdak en dan ineens pleite)
>januari 2015, inmiddels ontslagen (omdat ik niet goed communiceer, maar wtf verwacht je dan van een webdeveloper)
>februari 2015, ik vraag mijn €1000 terug want geldproblemen
>"Geen geld, helaas. Ik laat het wel weten"
>maart, april, mei, juni, hetzelfde gezeik
Goed, wij hebben dus nog steeds al zijn spul, en hij heeft nog steeds mijn €1000,-. Nu heb ik naar hem geappt dat als hij vóór eind november mijn geld overmaakt, dat hij dan zijn spullen op kan komen halen. Zo niet, dan gaan zijn spullen het huis uit (lees hier: gaan zijn spullen Marktplaats op).
Mag ik dit zo doen? Als in, hij heeft geldschuld bij mij, dus ik verkoop zijn zooi (die hij al ruim anderhalf jaar niet gebruikt/mist)?
>goede vriend van de familie was het huis uitgetrapt, scheiding in het vooruitzicht
>mijn vader hing de goedzak uit en haalde hem in huis omdat hij er altijd voor ons was toen mijn moeder op sterven lag
>nooit geld betaald, want dat had hij niet
>fast forward 2 of 3 jaar naar februari 2014
>vriend (laten we hem Freek noemen) woont nog steeds bij ons
>Freek betaalt nog steeds helemaal niets
>ben inmiddels dikke maatjes met Freek
>Freek heeft geld nodig voor UWV
>zeg "Prima pik, ik heb nu toch een goedbetaalde baan" en maak vervolgens €1000,- naar hem over
>krijg onmiddelijk bedenkingen, maarja ik vertrouw hem
>fast forward naar november 2013
>Freek krijgt een liefje
>leukvoorje.jpg
>opeens is Freek daar heel veel
>opeens is Freek nooit meer thuis
>opeens appt Freek nooit meer naar mij of de familie
>opeens zijn al zijn belangrijke spullen weg, hoor later van zuslief dat hij die op is komen halen
>al zijn andere troep staat er nog
>pa over de rooie, beetje stank voor dank gevoel (aantal jaren gratis onderdak en dan ineens pleite)
>januari 2015, inmiddels ontslagen (omdat ik niet goed communiceer, maar wtf verwacht je dan van een webdeveloper)
>februari 2015, ik vraag mijn €1000 terug want geldproblemen
>"Geen geld, helaas. Ik laat het wel weten"
>maart, april, mei, juni, hetzelfde gezeik
Goed, wij hebben dus nog steeds al zijn spul, en hij heeft nog steeds mijn €1000,-. Nu heb ik naar hem geappt dat als hij vóór eind november mijn geld overmaakt, dat hij dan zijn spullen op kan komen halen. Zo niet, dan gaan zijn spullen het huis uit (lees hier: gaan zijn spullen Marktplaats op).
Mag ik dit zo doen? Als in, hij heeft geldschuld bij mij, dus ik verkoop zijn zooi (die hij al ruim anderhalf jaar niet gebruikt/mist)?